თითოეული ტექნიკა, რომელსაც ვასრულებთ, ისეთია, რომ ის ოთხი მიმართულებიდან ერთდროულად წამოსული შეტევების მოთხოვნებს პასუხობს.
ქვედა ვიდეოში ნაჩვენებია იმ მოძრაობის შესრულება, რომლის ტექნიკური დეტალებიც განმარტებულია სტატიაში “ჰიტო ე მი არ არის აიკიდოს დგომი“.
ამ ვიდეოში შეიძლება იმის ნახვა, რომ აიკიდოს ფუძემდებლის მიერ 1931 წელს ტოკიოს ძველი კობუკანის, „ჯოჯოხეთის დოჯოს“ შესასვლელში გაკრული ტექსტის პირველი რეკომენდაცია არ არის ზოგადი სახის თავაზიანი რჩევა, სიფრთხილისკენ უბრალო მოწოდება. არა, პრიქითაც კი, ეს მოთხოვნა და აიკიდოს სწავლების ფუნდამენტური გასაღებია:
ერთ მოწინააღმდეგესთანაც კი არ უნდა გვადარდებდეს მხოლოდ ის, ვინც წინ გვიდგას, აუცილებელია, ვარჯიშის დროს ყურადღებით ვიყოთ ოთხივე და რვავე მხარეს.
ო-სენსეის ეს ტყუილუბრალოდ არ დაუწერია. მან გააზრებულად მოათავსა ეს მითითება ვარჯიშის რეკომენდაციების თავში და შემდეგ ეს ტექსტი დოჯოს შესასვლელში გამოაკრა, რაც იმას ნიშნავს, რომ ეს უპირველესი მნიშვნელობის სწავლებაა.
მოწაფემ ეს სწავლება მეგზურად უნდა გამოიყენოს, მეგზურად, რომელიც დამცავ მოაჯირივით იმოქმედებს იმ დროს, როდესაც მოწაფე სწორ ტექნიკას ეძებს და იკვლევს. ეს მას არ მისცემს საშუალებას, პირადი წარმოდგენებისა და ინტერპრეტაციების ოკეანეში დაიკარგოს.
რადგან კრიტერიუმი, რომელიც განაპირობებს, რომ აიკიდოს ტექნიკა აიკდოს ტექნიკაა, არ გახლავთ ის, რომ ეს ტექნიკა არ არის შედეგიანი მხოლოდ ერთი მეტოქის წინააღმდეგ – საბრძოლო ხელოვნებები, ძირითადად, ერთი მეტოქის წინააღმდეგაა ხოლმე ეფექტური – რომ ის ისეთივე შედეგიანია როგორც ოთხი, ისე ერთი მეტოქის წინააღმდეგ. ეს ხდება სისტემატურად და თან ისე, რომ მოძრაობა არ იცვლება გარემოებების მიხედვით. ეს პირობა რომ არ იყოს შემოწმებული, არ იქნებოდა მოქმედების ერთიანობა, სხვა სიტყვებით, „ერთი“ ვერ იქნებოდა მიღწეული.
საკმარისია, ამ ცოდნის ჭრილში შევხედოთ აიკიდოს დემონსტრაციისას ნებისმიერ ტექნიკას, იქნება ეს იარაღით თუ უიარაღოდ, რომ მყისიერად მივხვდებით, ჩვენ წინ აიკიდოს ტექნიკაა თუ არა. უმეტეს შემთხვევაში ტორი სამჯერ მოკვდებოდა, თუკი მის გარშემო სამი დამატებითი მოწინააღმდეგე იდგებოდა და თან ერთდროულად შეუტევდა. ასეთ დროს ნათლად ჩნდება, რომ ის, რაც საღდება აიკიდოდ, მხოლოდ და მხოლოდ ერთი მოვარჯიშის მიერ გადმოცემული სურათია, მოვარჯიშისა, რომელსაც არაფერი გაეგება იმ სასიცოცხლო აუცილებებისა, რომელიც მე-16 საუკუნის ბრძოლის ველებს წარმართავდა. კარგად უნდა გვესმოდეს, აიკიდო არ არის უბრალო მუშტი-კრივი.
თუ არ გვინდა, “new age” აიკიდოსაგან გაჩენილი ილუზიებით ვიკვებოთ, რაც მოდაშია დღეისათვის, თუ არ გვინდა, რომ ძალისხმევით სავსე ცხოვრება იმის ამაოდ დაჯერებას მივუძღვნათ, რაც სიმართლე არ არის, მაგრამ სიმართლეს ჰგავს, მაშინ ფუძემდებლის მიერ დატოვებულ მითითებებს უნდა მივყვეთ. ყოველ ჯერზე უდიდესი სიზუსტით უნდა ვამოწმოთ, რომ თითოეული ტექნიკა, რომელსაც ვასრულებთ, ისეთია, რომელიც ოთხი მხრიდან ერთდროულად წამოსული შეტევების მოთხოვნას პასუხობს და ეს მაშინაც კი, როცა მოწინააღმდეგე ერთადერთია:
ფილიპ ვოარინო
29 იანვარი, 2023 წელი
წყარო: https://www.aikidotakemusu.org/disposition-desprit-pour-lexercice/